Opći uvjeti

Stavke općih uvjeta

OPĆI UVJETI POSLOVANJA

1. Općenito

Općim uvjetima uređuju se odnosi između kupca i LKP obrt iz Osijeka, OIB: 04994668741 (u daljnjem tekstu Prodavatelj) koji se odnose na uvjete i način naručivanja proizvoda, cijene proizvoda, uvjete i načine plaćanja, uvjete jamstva za ispravnost prodane stvari, prava kupca na pisani prigovor na proizvode i usluge Prodavatelja, pravo na raskid ugovora, uvjete narudžbe i dostave proizvoda, zaštite osobnih i drugih podataka i ostala pitanja važna za sklapanje ugovora o kupoprodaji. Ovi uvjeti poslovanja vrijede za svo djelovanje i isporuke Prodavatelja, ukoliko ne postoji posebni pismeni ugovor o kupoprodaji opreme ili posebno dogovoreni uvjeti za pojedinačne poslove potvrđeni od Prodavatelja i Kupca (pismo, fax ili elektronička pošta). Opći uvjeti poslovanja čine sastavni dio svakog kupoprodajnog ugovora zaključenog između Prodavatelja i Kupca.

1.1. Prodavatelj

Prodavatelj je LKP obrt iz Osijeka , J.J. Strossmayera 74, OSIJEK ,Hrvatska , tel./fax: 031/345-531, e-mail: info@lkp-oprema.hr ,IBAN: HR82 2402 0061 1402 5421 3 – ERSTE BANKA, upisano u Obrtni registar u Osijeku MBO: 97556211, OIB: 04994668741

1.2. Kupac

Kupac proizvoda je svaka pravna osoba ili vlasnik obrta koji kupuje proizvode na način uređen ovim Općim uvjetima poslovanja (u daljnjem tekstu Kupac). Iznimno Kupac može biti i punoljetna i poslovno sposobna fizička osoba ako je prethodno kupnji dostavila sve potrebne podatke u skladu sa GDRP-om. Ugovor u ime i za račun maloljetnika ili poslovno nesposobne osobe mogu sklopiti samo njihovi zakonski zastupnici, a djelomično poslovno sposobne osobe mogu sklopiti ugovor samo uz suglasnost njihova zakonskog zastupnika. Prodavatelj ne preuzima odgovornost za ugovore sklopljene protivno ovoj odredbi. Kupci su dužni dati točne, važeće i potpune osobne podatke prilikom ispunjavanja obrasca privole (GDPR). Suprotno postupanje Kupca ovlašćuje Prodavatelja da uskratiprodaju proizvoda ili pružanje svojih usluga.

1.3. Cijena

Sve cijene svih proizvoda su veleprodajne cijene (VPC). Cijene proizvoda i cijene dostave izražene su u Eurima (€), Hrvatskoj
nacionalnoj valuti bez obračunatog PDV-a. PDV je zasebno naznačen na završetku ponude. Kupcima izvan Republike Hrvatske (unutar EU), koji dostave valjani PDV-ID EU broj na ponudi neće biti prikazan PDV te će primjenjivati europski prijenos porezne obveze (REVERS CHARGE) . Ponude izdane kupcima izvan EU neće imati iskazan PDV jer će se ista smatrati ponudom za izvoz. U slučaju izvoza, Kupac je dužan uplatiti jednokratnu naknadu u iznosu od 50 eura za izvozno carinjenje, a Prodavatelj je dužan pripremiti izvoznu dokumentaciju te provesti izvozno carinjenje robe. Prodavatelj je ovlašten mijenjati cijene proizvoda bez prethodne obavijesti. Također je ovlašten, bez prethodne obavijesti, u svakom trenutku odrediti popuste, dnevne ili tjedne akcije, akcije za pojedini proizvod, grupu proizvoda i/ili za sve proizvode. Neovisno od prethodne točke ovih Općih uvjeta, svi naručeni proizvodi bit će isporučeni po cijenama koje su vrijedile na dan izrade i u roku valjanosti izdane ponude. Na uplate se primjenjuje srednji tečaj HNB koji je vrijedio na dan izrade ponude. U slučaju tečajnog odstupanja većeg od 1,5% na štetu prodavatelja, prodavatelj ima pravo zaračunati tečajne razlike. Navedeno se ne odnosi na nacionalna plaćanja u eurima.

2. Uvjeti kupnje

Zahtjev za izradu ponude moguće je podnijeti putem elektroničke pošte na adresu info@lkp-oprema.hr, telefonskim pozivom na broj 031/345-531, slanjem faxa na broj 031/345-531 ili osobnim dolaskom na adresu prodavatelja.

2.1. Ponuda

2.1.1. Ponuda prodavatelja

Prodavatelj će na temelju usmenog, telefonskog ili pisanog upita Kupcu u najkraćem mogućem roku izraditi Ponudu. Sve ponude i njihovi uvjeti vrijede najmanje 5 dana od dana izrade, osim ako ponudom nije drugačije definirano (do isteka zaliha ili sl.). Sve ponude i dokumenti koje je Prodavatelj priložio ponudama (npr. skice, slike, sheme, podaci o težini i raspoloživosti) su informativne prirode i Prodavatelja ne obvezuju, osim u slučaju da Prodavatelj u pisanom obliku obavijesti kupca da je priložena dokumentacija obvezujuća. Nad dokumentacijom koja je obuhvaćena prethodnim odlomkom Prodavatelj zadržava vlasničko i autorsko pravo. Kupac ne smije tu dokumentaciju kopirati, umnažati, distribuirati ili na neki drugi način s njom upoznavati treće osobe. Kada je Prodavatelj za Kupca izradio projekte mikrolokacijskih priključaka, skice, izračune i druge materijale a Kupac se opredijelio za robu ili usluge drugog prodavatelja ili je odustao o daljnje kupovine, a pri tome je nedvojbeno koristio navedenu dokumentaciju izrađenu od strane Prodavatelja za pripremu svog prostora, Prodavatelj će zaračunati iznos troškova izrade prema cjeniku:

– trošak izmjere objekta i izrada 3,00 €/m2 + PDV, uvećano za stvarni putni trošak
– trošak izrade prijedloga tehnološkog rasporeda opreme 8,50 €/m2 + PDV
– trošak pripreme mikrolokacija vode, el. energije i plina 7,00 € + PDV/ po svakom priključku
– svaka revizija na zahtjev kupca 60% vrijednosti prvobitnog troška izmjere/izrade
– koordinacija/pregled priključaka 5,00 € + PDV po priključku
– trošak izrade prijedloga i izračuna ventilacije objekta 220,00 € + PDV za svako priključno mjesto, 8,50 € + PDV za svaki započeti linearni metar cjevovoda i 65,00 € + PDV za svaki
– trošak izrade troškovnika 300,00 € + PDV do 40 stavaka, 500,00 € + PDV do 100 stavaka i 1000,00 € + PDV preko 100 stavaka
– ostali materijali i putni troškovi prema stvarnom utrošku
– usluge savjetovanja 65,00 € + PDV po utrošenom satu

2.1.2. Prihvat ponude (ugovor ili narudžba kupca)

Ponuda se smatra prihvaćenom kada kupac uplati kupoprodajnu cijenu ili dio kupoprodajne cijene prema prethodnom dogovoru sa Prodavateljam. Kupac prihvaća ponudu narudžbom u pisanom obliku (e-mail, fax, pošta…) ili neposredno – potvrdom Prodavatelju. Ponuda učinjena telefonom smatra se ponudom nazočnoj osobi. Narudžba kupca se smatra važećom samo ako ju Prodavatelj potvrdi dostavom ponude i obvezujuća je za obje strane. Svi daljnji dogovori (telefonski, telefaxom ili usmeno) kao i kasnije promjene i dopune su važeće samo ako ih Prodavatelj pismeno potvrdi. Ukoliko Kupac jednostrano odustane od narudžbe nakon što ju je Prodavatelj pismeno potvrdio, obvezan je snositi svu štetu koja je nastala vezano uz predmetnu narudžbu (npr. izrada dokumentacije, pripremu proizvodnje, troškovi specijalnih materijala i komponenti…). Kupac mora svoje prigovore na potvrdu narudžbe dostaviti Prodavatelju u roku od 3 dana od slanja potvrde. Ako Kupac u tom roku u pismenom obliku ne zatraži promjene ili ne povuče narudžbu, Prodavatelj će smatrati da je Kupac u cijelosti prihvatio uvjete iz potvrde.

2.2. Rok isporuke

Rok isporuke može biti definiran točnim datumom ili vremenskim periodom.
Rok isporuke počinje teći idućeg dana od dana kada je Prodavatelj poslao kupcu pismeno potvrdu i ako su ispunjeni sljedeći uvjeti:
– da je u cijelosti uplaćen avans ili dio kupoprodajne cijene prema dogovoru sa Prodavateljem
– da je Kupac prethodno ispuni o sve svoje ugovorene obveze
– da su usuglašeni svi tehnički detalji oko ponude

U slučaju da je dogovoren poseban popust (rabat) za avansno plaćanje a roba nije plaćena prije isporuke, kupac gubi pravo na rabat i dužan je odmah platiti račun u cijelosti. U slučaju da kupac zakasni sa plaćanjem, prodavatelj ima pravo na zatezne kamate i nadoknadu troškova, a kupac gubi pravo na ugovoreni rabat.
Dostava proizvoda Kupcu obavlja se isključivo radnim danom u radnom vremenu dostavnih službi. Kupca će se prethodno kontaktirati radi dogovora oko termina za dostavu. Dostavu je moguće organizirati i neradnim danom, uz dodatne troškove. Prizvode na lageru Prodavatelj dostavlja kupcu u roku od najviše sedam radnih dana za isporuke koje se imaju izvršiti Kupcima na teritoriju kopna, a najviše dvadeset radnih dana za isporuke koje se imaju izvršiti Kupcima na teritoriju otoka, od dana uplate kupoprodajne cijene. U rok isporuke uračunato je i vrijeme dostave.
Za proizvode koji nisu dostupni na skladištu, odnosno proizvode koje Prodavatelj mora naručiti direktno od proizvođača, rok isporuke utvrđuje se pojedinačno na svakoj ponudi.
Također, rok isporuke može se produljiti i u slučaju događaja koje Prodavatelj nije mogao predvidjeti niti spriječiti. U oba slučaja Kupac će na način kako je to propisano ovim uvjetima biti pravovremeno obaviješten o predviđenom roku isporuke. Prodavatelj je održao rok isporuke ako je kupca obavijestio, prije isteka roka, da je roba na skladištu pripremljena za otpremu. Djelomična ili prijevremena isporuka su osnovane. Prodavatelj ima pravo produljiti rok isporuke u slučaju „više sile“ ili nepredvidivih poteškoća. Viša sila znači događaj koji je izvan kontrole Prodavatelja.
Prodavatelj je dužan o svim produljenjima roka isporuke obavijestiti kupca. Produljenje roka isporuke ne može ni u kom slučaju dovesti do otkazivanja narudžbe, te Kupac ne može tražiti bilo kakvo obeštećenje uzrokovano produljenjem rokova isporuke. Kupljeni Proizvodi biti će dostavljeni u skladu sa gore navedenim ukoliko je do adrese naznačene za dostavu moguće pristupiti sa javno prometne površine prijevoznim sredstvom – kamionom. Besplatna dostava ne uključuje unos proizvoda u stambene i poslovne prostore kao niti uslugu postavljanja i stavljanja u upotrebu proizvoda. Za stavljanje proizvoda u upotrebu potrebno je sa Prodavateljem dogovoriti i prethodno po ponudi/ugovoru izvršiti uplatu navedene usluge.
U slučaju da prilikom dostave nije prisutan Kupac osobno, kupljeni proizvode može preuzeti druga punoljetna osoba koju je Kupac naveo u narudžbi ili u napomeni. Osoba koja preuzima kupljeni proizvod i sve prateće dokumente prilikom primopredaje navodi svoje ime i prezime, svojstvo povezanosti sa Kupcem, datum zaprimanja i potpisuje primopredajnu dokumentaciju.

2.3. Preuzimanje, otprema i transport robe

Prodavatelj prodaje robu standardno zapakiranu za cestovni transport. Kupac preuzima robu sa skladišta Prodavatelja. Prodavatelj može organizirati prijevoz /isporuku robe do adrese Kupca uz doplatu troškova prijevoza. Vrstu i količinu robe potvrđuju zajedno Kupac i Prodavatelj. Rizik od oštećenja ili uništenja robe prelazi s Prodavatelja na Kupca u
trenutku preuzimanja robe. Smatra se da je isporuka izvršena kada je proizvod preuzet od strane Kupca ili njegovog prijevoznika sa skladišta Prodavatelja, te nakon isporuke sve rizike vezane uz prodani proizvod snosi Kupac.
Kupac je dužan pregledati ambalažu radi oštećenja, raspakirati svu robu i eventualna oštećenja u prijevozu odmah reklamirati
prijevozniku. Naknadne reklamacije na oštećenja se ne priznaju.
Ukoliko Kupac dobije obavijest o gotovosti robe, a ne organizira transport u razumnom roku, Prodavatelj ima pravo zaračunati troškove ležarine na vlastitom skladištu.
U slučaju avansnog plaćanja, a po isteku roka od 90 dana od obavijesti o gotovosti robe, Prodavatelj je ovlašten robu prodati po tržišnoj cijeni, namiriti svoje nastale troškove (skladištenje i sl.) te preostali iznos vratiti na račun Kupca.
U slučaju avansnog plaćanja iznosa od 50% ili manje, a po isteku roka od 90 dana od obavijesti o gotovosti robe, Prodavatelj je ovlašten zadržati avans u cijelosti na ime nastalih troškvna (skladištenje i sl.).

2.4. Naplata

Prodavatelj standardno podrazumijeva naplatu prema ponudi (računu) ako nije ugovorom drugačije određeno. Strane su suglasne da dužničko vjerovnički odnos nastaje s danom preuzimanja ugovorene robe, a Prodavatelj se obvezuje u roku od 5 radnih dana od dana otpreme kupcu poslati račun.
Prodavatelj izdaje račun za predujam na dan zaprimanja uplate, a negativni (storno račun) dostavlja kupcu nakon isporuke. Kupac vrši plaćanje doznakom na račun Prodavatelja, a kao dan ispunjenja obveze plaćanja, računa se dan priljeva novčanih sredstava na poslovni račun Prodavatelja. U slučaju neplaćanja isporučene robe Prodavatelj će poslati opomene za neizvršena plaćanja. Ako Kupac ne ispuni svoje obveze plaćanja, Prodavatelj može iskoristiti vlasničko pravo te tražiti od kupca povrat robe. Prodavatelj zadržava pravo da u slučaju iz prethodnog stavka odbije daljnje kupčeve narudžbe, čak i ako ih je već potvrdio, kao i zaustaviti proizvodnju i isporuku proizvoda do naplate dospjelih obveza.
Također, Prodavatelj je ovlašten uplate po novim narudžbama Kupca smatrati uplatama za namirenje ranijih a ne podmirenih obveza istog Kupca.
Eventualni prigovor vezan uz isporučeni proizvod ne oslobađa Kupca od obveze plaćanja u dogovorenom roku. Svi nepodmireni računi biti će, protekom roka od 14 dana od njihovog dospijeća, prisilno naplaćeni u ovršni postupku, bez obveze prethodne najave. Ako je kupcu izdana roba na revers a kupac istu vrati u korištenom stanju dužan je Prodavatelju nadoknaditi umanjenje vrijednosti iste. Index umanjenja utvrditi će Prodavatelj na temelju pregleda i procjene ovlaštenog servisera.

3. Prigovori i jamstva

Svi proizvodi koji su u prodaji imaju jamstvo uvoznika/unosnika odnosno proizvođača te osiguran servis u jamstvenom roku i izvan jamstvenog roka, kao i odgovarajuće rezervne dijelove u Republici Hrvatskoj.
Pravo na jamstvo vrijedi 12 mjeseci dana od dana izdavanja jamstva. Sva potraživanja koja proizlaze iz ovog Jamstva zabilježena izvan ovdje navedenog jamstvenog roka neće biti prihvaćena. Potraživanje sukladno ovom Jamstvu ne utječe na preostali jamstveni rok.

Za ostvarivanje prava iz jamstva Kupci se mogu obratiti Prodavatelju na sljedeći način:
– na brojeve telefona LKP obrt tel: 031 345 531
– na e-mail adresu: info@lkp-oprema.hr
– ili pismenim putem na adresu: LKP obrt, J.J. Strossmayera 74,OSIJEK

Prodavateljeve obveze ograničene su na popravak kvara ili zamjenu oštećenog dijela, ili pak, zamjenu samog proizvoda.
U skladu s uvjetima iz ovog Jamstva, tijekom jamstvenog roka Prodavatelj će, po vlastitom nahođenju, popraviti sve nedostatke
proizvoda ili uređaja ili besplatno omogućiti zamjenski proizvod (osim troškova prijevoza, uklanjanja ili instalacije proizvoda do mjere dopuštene nacionalnim zakonom) unutar razumnog vremenskog roka. Dijelovi za popravak ili zamjena Prodavateljevog proizvoda ili uređaja omogućuju se na principu zamjene i mogu biti ili novi ili obnovljeni dijelovi tako da budu funkcionalno ekvivalentni novom proizvodu osim ako je drugačije navedeno primjenjivim nacionalnim zakonima. Jamstveni rok u slučaju popravljene ili zamijenjene stavke preostali je jamstveni rok izvornog proizvoda. Sve izvorne stavke zamijenjene pri provođenju servisa u skladu s ovim Jamstvom postaju vlasništvo Prodavatelja, a nove ili zamijenjene stavke postaju vlasništvo Kupca.
Prodavatelj jamči da roba koju je isporučio kupcu nema oštećenja. Kupac je dužan pri preuzimanju robu pregledati. Ako uoči kakav nedostatak Kupac mora takvom nedostatku prigovoriti u roku od 8 dana od preuzimanja. Za pošiljke kod kojih je uzrok za prigovor nastao kod transporta, reklamacijski zapisnik mora supotpisati i prijevoznik Prodavatelj odgovara za skrivene nedostatke koje se pokažu do 12 mjeseci od otpreme robe, osim ako nije drugačije dogovoreno i dokumentirano u pisanom obliku te će prihvatiti prigovor nedostataka ako je Kupac Prodavatelja o tome izvijestio s podacima pločice i slikom. Kupac mora robu zadržati do odluke o rješenju prigovora, u protivnom odgovara za nastalu štetu i troškove.
Kupac je dužan sačuvati originalnu ambalažu i popratne dijelove (setovi za montažu, konektori i s.l….) za cijelo vrijeme trajanja
jamstvenog roka.
Prodavatelj nije odgovoran za greške nastale zbog ugrađenih komponenti u proizvod koje je Kupac dostavio na ugradnju. Ako je zahtjev iz naslova prigovora zbog nedostatka osnovan, Prodavatelj će sporan proizvod popraviti ili zamijeniti u najkraćem mogućem roku na paritetu kako je reklamirani proizvod prvotno isporučen. Prodavatelj ne prihvaća nikakve dodatne troškove niti eventualne štete nastale na bilo koji način vezane uz proizvod s greškom, osim obveze da zamijeni ili popravi reklamirani proizvod na opisani način. Štoviše, sve garancije postaju nevažeće ako je Kupac sam vršio popravke ili promjene bez dobivanja prethodne pismene autorizacije Prodavatelja ili je oprema upotrebljavana na neispravan način. Budući da su podaci iz kataloga, uputa i ostalih tiskanih materijala informativne prirode, ne mogu biti osnova za prigovor.

Obratiti pozornost na datum početka jamstva.

Pravo na jamstvo kupac stječe danom primitka robe, odnosno ako nije bio spreman za primitak robe, danom kada mu je poslana obavijest o spremnosti robe.
Kada kupac ima ugovorenu i uslugu montaže odnosno ugradnje robe kao dan stjecanja prava na jamstvo utvrđuje se dan potpisivanja primopredajnog zapisnika od strane Prodavatelja i Kupca.
Ako primopredajni zapisnik ne bude potpisan iz bilo kojeg razloga, pravo na jamstvo Kupac stječe 7 dana od dana dovršetka montaže odnosno ugradnje robe.
Ako po obavijesti o spremnosti robe odnosno po obavijesti Prodavatelja o spremnosti da započne s ugovorenom ugradnjom kupac nije pripremio gradilište pravo na jamstvo stječe se s danom obavijesti o spremnosti robe.

Jamstvo ne pokriva sljedeće:

Povremena provjeravanja, održavanje, popravak i zamjenu dijelova uslijed trošenja. Zloupotrebu ili pogrešnu primjenu, uključujući, ali ne ograničavajući se na korištenje proizvoda osim za ispravnu svrhu ili onu koja nije u skladu s uputama o održavanju i korištenju od strane Prodavatelja. Oštećenja nastala korištenjem proizvoda s dodatnim priborom koji nije odobren od strane Prodavatelja. Kvar na proizvodu nastao od neispravnog postavljanja ili korištenja koje nije u skladu s uputama i tehničkim ili sigurnosnim standardima navedenim u priručniku za korištenje.
Nezgode, viša sila, udari groma, poplava, požar, javna okupljanja, neispravna ventilacija, fluktuacija napona ili sve ostalo što nije u nadležnosti LKP obrta.

Ako je serijski broj na proizvodu izmijenjen, izbrisan, uklonjen ili nečitak.

Jamstvo ni u kojem slučaju ne obuhvaća sljedeće:
– periodične preglede, održavanje i popravak ili zamjenu dijelova uslijed uobičajenog trošenja i habanja;
– estetska oštećenja, uključujući između ostalog ogrebotine i udubljenja;
– troškove povezane s uklanjanjem ili montiranjem (ugradnjom) proizvoda i uređaja;
– kvarove ili štetu uzrokovanu bilo čime što se ne može pripisati proizvodnji i izvedbi proizvoda (uključujući između ostalog vatru, vodu, nemar,neispravnu uporabu itd.);
– zlouporabu ili neispravnu uporabu, uključujući između ostalog nekorištenje proizvoda i uređaja za njegovu uobičajenu svrhu ili
korištenje protivno Prodavateljevim uputama za uporabu i održavanje;
– kvar proizvoda koji proizlazi iz neispravne ili nepotpune instalacije ili uporabe koja nije u skladu s trenutačno važećim tehničkim ili sigurnosnim normama ili nepridržavanja uputa iz priručnika proizvoda, osim ako je ugradnju proizvoda obavio Prodavatelj; Servisi koje Prodavatelj provodi radi ispravka bilo kakve štete ili nedostataka prouzročenih nekim od ovih isključenih razloga podložni su naknadama za rad, prijevoz i dijelove.

Potrošni dijelovi:
Pravo na jamstvo ne odnosi se na zamjenu dijelova koji se troše normalnom upotrebom.
Sljedeće su stavke potrošni dijelovi te se stoga uobičajeno smanjenje njihove učinkovitosti kao rezultat redovne upotrebe od strane Kupca ne smatra nedostatkom:
– žarulje
– grijači
– gume na vratima pećnica, hladnjaka, komora i sl.
– termoelementi, piloti plinskih uređaja i sl.
– noževi salamoreznica, sjekača povrća, mesomeljarnica i sl.
– ležajevi u uređajima

Ovo jamstvo nije prenosivo. Jamstvo pripada isključivo kupcu i niti Prodavatelj niti njegovi serviseri navedeni u jamstvenom listu neće biti odgovorni za nenamjerne ili značajne štete ili kršenje jamstva ovog proizvoda.

PROŠIRENO JAMSTVO (PLUS I PREMIUM)
Prodavatelj nudi Kupcu mogućnost proširenog jamstva (PLUS) koje kupcu osigurava hitne intervencije servisne službe Prodavatelja pod uvjetom redovnog servisiranja robe i obaveze nadoplate za stjecanje prava na istog.
Prodavatelj također nudi i dodatno prošireno jamstvo (PREMIUM) kojim kupac stječe pravo na hitne intervencije servisne službe
Prodavatelja, produljeni rok valjanosti jamstva na rok od 24 mjeseca od dana izdavanja jamstva, godišnji servis proizvoda i uređaja uz obavezu nadoplate za stjecanje prava na istog.
Kupac može proširiti jamstvo doplatom prilikom kupovine proizvoda, a kasnije proširenje jamstva nije dopušteno.

JAMSTVENO I IZVAN JAMSTVENO ODRŽAVANJE OPREME
Za ostvarivanje prava na jamstvo kupac je dužan održavati i servisirati opremu prema pravilima iz tablice (JAMSTVENO
ODRŽAVANJE).

Izvan garancije se servisni intervali nastavljaju, najkasnije svakih 6 mjeseci, umjesto dosadašnjih 12 mjeseci.

4. Odgovornost za redovito poslovanje

Kupac je dužan osigurati dovoljan broj zamjenskih uređaja i opreme kojim će osigurati svoje nesmetano poslovanje u slučaju bilo kakvog kvara ili reklamacije. Prodavatelj ne odgovara za bilo koju štetu koja nastane kupcu u slučaju da Kupac nema osigurane zamjenske uređaje ili opremu ili za gubitak u poslovanju u vrijeme dok se proizvod pod jamstvom nalazi na popravku kod Prodavatelja u reklamacijskom roku.
Isto vrijedi i na postupak zamjene proizvoda od strane Prodavatelja po osnovnom prigovoru.

5. Odgovornost za informacije Kupaca

Prodavateljevi kupci mogu davati daljnjem kupcu usmena i pismena tehnička objašnjenja glede uporabe proizvoda ili naprave po svojoj najboljoj stručnosti, koji Prodavatelja ni po čemu ne obvezuju. Isključeni su svi kupčevi eventualni zahtjevi prema Prodavatelju također i odštetni, za koje se ustanovi da proizlaze iz pogrešnih informacija Kupaca ili podataka u katalozima, prospektima i ostalim marketinškim materijalima.

6. Pravo na odustajanje od ugovora ili narudžbe

Strane će se pokušati prilagoditi uvjetima novonastale situacije ako tijekom poslovanja nastanu nepredviđene smetnje, događaju koji nisu ovisni o Prodavateljevoj volji ili su nastali zbog izmijenjenih okolnosti, ako se po sklapanju posla pokaže da ugovor ili narudžbu nije moguće ispuniti u cijelosti, ili u njenim baznim dijelovima, ili bi te okolnosti nanijele pretjerano velike gubitke.
Ako se nije moguće prilagoditi novonastaloj situaciji Prodavatelj ima pravo na osnovu jednostrane pisane izjave odustati od Ugovora ili narudžbe u cijelosti ili djelomično. Razloge za odustajanje mora Prodavatelj dostaviti kupcu u pisanom obliku. Ako Prodavatelj odustane od ugovora ili narudžbe u skladu odredbe ovog stavka, Kupac nema pravo zahtijevati nikakve naknade štete.

7. Pravo kupca na jednostrani raskid kupoprodajnog ugovora

Kupac ima pravo, ne navodeći razloge za to, jednostrano raskinuti ugovor o kupoprodaji zaključen putem prihvata ponude, u roku od 7 (sedam) dana od dana kada je njemu ili osobi koju je on odredio kao primatelja, a koja nije prijevoznik, proizvod predan u posjed, isključivo i jedino pod sljedećim uvjetima:
– da proizvod koji je kupljen nije kupljen na akciji
– da je proizvod kupljen iz redovnog asortimana Prodavatelja, odnosno da nije – naručivan ili rađen isključivo na zahtjev Kupca
– da proizvod koji je kupljen nije korišten

Kupac to može učiniti putem nedvosmislene pisane izjave kojom izražava svoju volju da raskine zaključeni kupoprodajni ugovor, poslane Prodavatelju na adresu:
LKP obrt vl. Krunoslav Posavec, Josipa Jurja Strossmayera 74, 31000 OSIJEK tel. / fax: 031 345 531, e-mail: info@lkp-oprema.hr u kojoj izjavi će navesti svoje ime i prezime, adresu, broj telefona, e-mail i podatke o primljenom proizvodu.

Prodavatelj je dužan bez odgađanja dostaviti Kupcu potvrdu o primitku izjave o raskidu ugovora. U slučaju da Kupac izvrši raskid ugovora, Prodavatelj će Kupcu najkasnije u roku od 14 (četrnaest) dana od dana kada je zaprimio vraćeni Proizvod, vratiti cjelokupni plaćeni iznos, umanjen za trošak dostave kada isti postoji, u skladu s uvjetima iz ovih Općih uvjeta, na isti način kako je uplata izvršena, osim ako Kupac izričito ne pristane na neko drugo sredstvo plaćanja i uz pretpostavku da Kupac nije u obvezi platiti nikakve dodatne troškove za takav povrat. Povrat plaćenog iznosa bit će Kupcu izvršen isključivo nakon što Prodavatelj na adresu označenu na računu zaprimi i pregleda proizvod. Trošak povrata robe s osnova jednostranog raskida ugovora od strane Kupca snosi Kupac.

U slučaju raskida ugovora od strane Kupca kako je to gore navedeno, za povrat cjelokupno primljenog iznosa novca, vraćeni proizvodi moraju biti nerabljeni, neoštećeni i u neoštećenoj originalnoj ambalaži uz priloženu presliku računa.
Kupac odgovara za svako umanjenje vrijednosti robe, koja je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti proizvoda, stoga:
– u slučaju oštećene ili nedostajuće ambalaže proizvoda ne preuzimati proizvod već vratiti Prodavatelju uz napomenu o nedostacima ambalaže, u suprotnom smatra se da je proizvod preuzet s neoštećenom ambalažom;
– ambalaža proizvoda oštećena po Kupcu nakon preuzimanja robe umanjuje vrijednost proizvoda u slučaju raskida ugovora
– ako proizvod ima vidljivih oštećenja (npr. slomljeni ili nedostajući dio, oštećenja u obliku ogrebotina, pukotina i sl….) potrebno je što prije obavijestiti Prodavatelja;
– ako proizvod nema vidljivih oštećenja, isti treba pregledati, primjerice: otvoriti vrata hladnjaka i slično bez ikakvog daljnjeg korištenja, u suprotnom umanjuje se vrijednost proizvoda

Rukovanje proizvodom smatrat će se korištenje proizvoda, primjerice pranje posuđa u perilici posuđa i slično. Oštećena i/ili nedostajuća originalna ambalaža (npr. uklonjena zaštitna folija) i rukovanje proizvodom umanjuju vrijednost proizvoda. U slučaju raskida ugovora od strane Kupca za takve proizvode Prodavatelj pridržava pravo izvršiti povrat plaćenog u iznosima umanjenim kako to proizlazi iz tablice u nastavku.
U slučaju raskida ugovora od strane Kupca u skladu s gornjim odredbama, a pokaže se da vraćeni proizvod ima mehanička oštećenja ili istom nedostaju sastavni dijelovi, Prodavatelj zadržava pravo izvršiti pregled vraćenog proizvoda po ovlaštenom servisu, radi utvrđenja vrste i vrijednosti radnji koje je potrebno poduzeti da bi vraćeni proizvod mogao biti doveden u prvobitno stanje. Za utvrđeni iznos umanjit će se iznos koji će se vratiti Kupcu. Pravila za umanjenje plaćenog iznosa u slučaju raskida ugovora zaključenog putem prihvata ponude od strane Kupca uvažavajući zatečeno stanje ambalaže i samog vraćenog Proizvoda.

8. Zaštita podataka kupaca

Osobni podaci Kupaca proizvoda i usluga te korisnika mrežnih stranica www.lkp-usluge.hr, koje su upravljane od strane Prodavatelja zaštićeni su i čuvaju se trajno u skladu sa UREDBOM (EU) 2016/679 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka). Kupac se, ispunjavanjem obrasca privole u skladu sa Općom uredbom o zaštiti podataka, upoznaje sa sljedećim:

1. osobni podaci kupaca koriste se u sljedeće svrhe:
– kupnje proizvoda i uređaja koje prodaje LKP obrt
– rješavanja kvarova, reklamacija ili poteškoća u vezi s plaćanjem
– razvoja proizvoda i usluga
– zakonske svrhe radi rješavanja sporova i pravnih postupaka
– dostave marketinškog materijala (akcijskih cijena i proizvoda)

2. prava i obveze Prodavatelja (voditelja obrade) i Kupca
– osobni podaci bit će pohranjeni kod voditelja obrade za cijelo vrijeme poslovanja LKP obrt, te će isti biti korišteni samo za potrebe poslovanja LKP obrt i neće biti prosljeđivani trećim osobama
– voditelj obrade ima pravo zatražiti pristup osobnim podacima, ispravak ili brisanje osobnih podataka. Voditelj obrade može tražiti ograničavanje obrade podataka koji se odnose na Kupca ili njegovog prava na ulaganje prigovora na obradu te prava na prenosivost podataka
– da Kupac ima pravo u bilo kojem trenutku povući privolu, te da povlačenje privole ne utječe na zakonitost obrade na temelju privole prije njezina povlačenja
– da Kupac ima pravo u svakom trenutku podnijeti prigovor nadzornom tijelu – Agenciji za zaštitu osobnih podataka
– da je pružanje osobnih podataka zakonska i ugovorna obveza odnosno uvjet nužan za poslovanje s LKP obrt
– da Kupac ima pravo dobiti potvrdu od voditelja obrade obrađuju li se njegovi osobni podaci te kakav pristup istima imaju treće osobe
– da Kupac ima pravo zahtijevati od voditelja obrade ispravak netočnih osobni podataka koji se na njega odnose, te dopuniti nepotpune osobne podatke po potrebi davanjem dodatne izjave
– da Kupac ima pravo tražiti od voditelja obrade brisanje (”pravo na zaborav”) osobnih podataka ako se ispune uvjeti iz čl. 17 Uredbe o zaštiti podataka
– da će voditelj obrade u slučaju bilo kakve povrede osobnih podataka Kupca, bez odgađanja a najkasnije u roku od 72 sata izvijestiti o povredi nadzorno tijelo
– da će voditelj obrade u slučaju bilo kakve povrede osobnih podataka Kupca, koji će vjerojatno prouzročiti visok rizik za prava i slobode Kupca bez odgađanja izvijestiti Kupca o nastaloj povredi

U slučaju potrebe za povlačenjem privole, u bilo kojem trenutku, Kupac isto može odraditi slanjem pisane obavijesti na adresu: LKP obrt vl. Krunoslav Posavec, Josipa Jurja Strossmayera 74, 31000 OSIJEK ili elektroničkim putem na e-adresu:
info@lkp-oprema.hr

Prikupljeni osobni podaci bit će upotrijebljeni isključivo u svrhu zaključenja i ispunjenja ugovora i usluga koje se pružaju. Svi se podaci o korisnicima strogo čuvaju i dostupni su samo za to ovlaštenim djelatnicima i onima kojima su ti podaci nužni za obavljanje posla.

Korisnik je ovlašten u svako doba zatražiti dopunu, izmjenu ili brisanje osobnih podataka, kao i usprotiviti se obradi osobnih podataka u svrhu informiranja na mail: info@lkp-oprema.hr ili pismeno na adresu: LKP obrt vl. Krunoslav Posavec, Josipa Jurja Strossmayera 74, 31000 OSIJEK
Kupac jamči da su podaci koje je naveo točni, potpuni i ažurni istiniti, a korištenjem mrežnih stranica potvrđuje da je suglasan s uporabom njegovih osobnih podataka na način i u svrhu kako je to gore navedeno.
Kupac prodavatelju odgovara za štetu nastalu zbog netočnih odnosno neistinitih podataka. Prodavatelj koristi odgovarajuća tehnološka i organizacijska sredstva za zaštitu prijenosa i pohranjivanja osobnih podataka, narudžbi i plaćanja.
Sva komunikacija koja se odnosi na proces narudžbe i sklapanje ugovora o kupoprodaji između Prodavatelja i Kupca obavlja se putem e-pošte i/ili telefonskog broja koje Kupac unosi prilikom popunjavanja izjave o suglasnosti.
Obavijesti o mjesečnim akcijama i reklamne elektronske poruke koje Prodavatelj šalje Kupcu moraju biti jasno i nedvosmisleno označene kao reklamne poruke. Pošiljatelj mora biti jasno vidljiv. Prodavatelj će bezuvjetno poštovati želju Kupca ili Korisnika da ne prima reklamne poruke i obavijesti o mjesečnim akcijama.
Prodavatelj se svojim najboljim naporima trudi osigurati sukladnost i ažurnost podataka objavljenih na mrežnim stranicama. Unatoč tome mogu se karakteristike proizvoda, njihovo stanje na skladištu i cijena promijeniti tako brzo da Prodavatelj ne uspije na vrijeme ažurirati podatke na internetskim stranicama. U tom slučaju Prodavatelj će Kupca u najkraćem mogućem vremenskom razdoblju obavijestiti o promjenama i omogućiti mu opoziv narudžbe ili zamjenu naručenog proizvoda.
Sve fotografije proizvoda na mrežnoj stranici prodavatelja su simbolične.

9. Prigovori kupaca i sporovi

Ovi Opći uvjeti sačinjeni su u skladu sa Zakonom o obveznim odnosima, Zakonom o zaštiti potrošača, Općom uredbom o zaštiti podataka i drugim propisima Republike Hrvatske. Svoje pisane prigovore na proizvode ili usluge Prodavatelja Kupci mogu predati neposredno u poslovnom prostoru Prodavatelja na adresi sjedišta ili poslati na adresu Prodavatelja i to putem pošte, telefaksa ili elektronskom poštom kako je to navedeno u podacima Prodavatelja.
Prodavatelj je dužan bez odgađanja potvrditi da je pisani prigovor Kupca primio, obavijestiti Kupca koliko će trajati njegova obrada i pravovremeno ga obavještavati o tijeku tog postupka, a najkasnije u roku od 15 (petnaest) dana od dana zaprimanja pisanog prigovora na isti odgovoriti. Prodavatelj i Kupac će moguće sporove nastojati riješiti sporazumno, a ako u tome ne uspiju, Kupac može podnijeti prijedlog za mirenje ovlaštenim Centrima za mirenje sukladno Zakonu o mirenju i Pravilnika o mirenju odabranog centra za mirenje.
U slučaju spora koje strane ne mogu same riješiti, ugovara se nadležnost suda u Osijeku.
Odredbom Europske komisije br. 524/2013 o on-line rješavanju potrošačkih sporova koja se primjenjuje od 09.01.2016 godine, u pogon je stavljena Platforma za online rješavanje potrošačkih sporova (Platforma za ORS). Elektronska poveznica (link) na Platformu za ORS – http://ec.europa.eu/odr

Ovaj link potrošači mogu koristiti za prekogranične potrošačke sporove. Za potrošačke sporove u odnosu na trgovce iz Republike Hrvatske ta mogućnost ne postoji dok procedura ne bude podržana potrebnom zakonskom regulativom od strane ovlaštenih tijela RH.info@lkp-oprema.hr